Afgelopen weken - Reisverslag uit Manjimup, Australië van caspyentinky - WaarBenJij.nu Afgelopen weken - Reisverslag uit Manjimup, Australië van caspyentinky - WaarBenJij.nu

Afgelopen weken

Door: Wij

17 November 2013 | Australië, Manjimup

Nu dan eindelijk weer een blog vanuit het zomerse Australië. Op dinsdag 29 oktober kwam ineens het idee: zullen we morgen uitslapen? Jaaaa zeiden we toen. En natuurlijk waren we om half zes wakker. Maar toch was het heerlijk om niet ’s ochtends gelijk de deur uit te hoeven. ’s Middags gingen we alsnog de deur uit, en was het ineens heel warm. Die middag, en die daarna, hebben we ons lekker in het zweet gewerkt. En de dag daarop regende het ineens weer. Dat was dezelfde dag dat Caspara naar Bunbury wilde om meelwormen te kopen voor haar experiment, ware het niet dat onze auto niet meer wilde starten. Gelukkig is Marina toen samen met Caspara met de veldauto naar Bunbury gegaan. Later die dag gingen we maar eens goed onder de motorkap kijken en alle stekkertjes langs. Een zat een beetje los en die had Caspara aangeduwd. En voor de grap gingen we de auto weer proberen, want al dat prikken in de auto had vast niks uitgehaald, en jawel, de auto startte weer!! Wat een glorieus moment, hoeraaaa.

Afgelopen maandag ging Caspara met Marina naar het DEC (department of conservation and ecology) om een bestelling voor Tineke op te halen. De bestelling was er gelukkig dus de volgende dag is Tineke met wat hulp keihard aan de slag gegaan om alle insectenvallen uit te zetten. En langs het DEC gaan bleek helemaal niet erg, want er was een vrouw met babykangoeroes en babywallabies en Caspara mocht er een vasthouden!

Maandag zijn ook de ouders en vriend van Marina aangekomen, die hier een weekje vakantie gingen houden. Dit leidde ertoe dat we op dinsdag een heerlijke barbecue hadden, bij de Keeleys. De volgende ochtend deed helaas de auto het weer niet :S. Later die week zijn we naar Manjimup gegaan in een andere auto, om te vragen aan de monteur wat er misschien mis zou zijn met onze auto. En hij zei dat wat we beschreven, het de accu zou moeten zijn, maar we hadden al geprobeerd met startkabels. Maar dat ware oude verroestte startkabels, dus hadden we nieuwe gekocht. Toen wilden we naar de auto gaan met startkabels (de auto stond in het bos) maar er was, dat kon er ook nog wel bij, een boom op de weg gevallen dus konden we niet weg. De boom was gelukkig de volgende ochtend al weggehaald en toen gingen we de nieuwe startkabels proberen en reden we naar de monteur! En die verkocht ons een nieuwe accu, en toen konden we weer rijden =D. En in de tussentijd zijn ook de fairy-wrens van Caspara’s meelwormen gaan eten dus begint haar onderzoek nu ook te lopen.

Aan het einde van de week hebben we afscheid genomen van Marina en haar familie door naar een klimboom te gaan, te zwemmen in de rivier en te barbecueën. Het was een gezellige avond en de volgende dag zijn ze naar het vliegveld gegaan terwijl Caspara intrek nam in haar nieuwe slaapkamer. Het is nu lekker rustig in huis, maar ook wel erg stil. De auto had helaas nog steeds wel mankementen, dus die hebben we weer naar de monteur gebracht. Hij heeft er naar gekeken en het bleek dat de injectie van de motor niet goed zat, dus dat is gerepareerd. En als ie niet wil starten, dan moeten we de auto slaan! Nu hopen dat we nooit meer naar de garage hoeven.

Verjaardag! Deze zaterdag is Caspara 22 jaar geworden en om dat te vieren hadden we een dagje vrij! Caspara heeft van het hele team een prachtig cadeau gekregen, namelijk een paardrijdtocht van 2 uur door een nabijgelegen bos. We zijn met onze auto eerst naar Walpole gereden en daar hebben we een ‘tree top walk’ gedaan. Daarbij gingen we op hangbruggen op zo’n 40m hoogte tussen de boomtoppen doorwandelen. Na deze wandeling reden we een stukje terug naar Mandalay beach. Dit is een prachtig strand en wij waren (in het begin) de enige mensen. Wellicht doordat je 8km over een hobbelig zandpad moest rijden om er te komen… Hier hebben we zo’n 3 uur doorgebracht en daarna zijn we door een bosbrandrooklucht naar huis gereden. ’s Avonds hebben we lekker pannenkoeken gesmikkeld op de veranda van ons huisje terwijl Alexi enigszins bezopen op bed instortte.

Australische feitjes:
- Kookaburra ‘s (grote ijsvogels) laten het klinken alsof we in de jungle zijn; ze klinken als apen.
- De raven hier klinken als schapen
- Als je je auto schoonmaakt kun je hem 3km later alweer opnieuw schoonmaken
- Termieten zijn verschrikkelijk! We hebben al 4x gehad dat de termieten uitvlogen in de namiddag, verschrikkelijk om daar tussen te moeten werken… ze kruipen zelfs in je ondergoed.
- Vrijwel alle Australiërs zijn erg behulpzaam en proberen te helpen waar ze kunnen.
- Kangoeroes worden alsmaar raarder naarmate je ze vaker ziet. Evolutie doet soms rare dingen..
- Possums proberen je kamer binnen te dringen, tenminste, het klinkt zo.. We hebben een camera trap opgehangen en hopen de dader zo op heterdaad te betrappen!
- Tineke heeft tot nu toe 21205 insecten geteld.
- Je kan kilometers rijden zonder ook maar iemand achter je komt rijden (ja dat was zo vanuit Walpole naar Manjimup).
-Bepaalde vogels hebben zelfmoordneigingen. Ze blijven tot 1m voor de auto op de weg zitten, ook al rijden we met 110 km/uur. Doodeng.

Nu gaan we lekker naar bedje toe, want het begint nog warmer te worden en daardoor moeten we ook weer eerder opstaan. Morgen gaat de wekker om 5 uur, jeuh.. Ahum.. Nou ja, tot de volgende keer mates! See ya!

• 18 November 2013 - 13:55

Jolein:

Hey meiden! Gaaf om jullie blog te lezen! Mooie verhalen en gave foto´s zeg :D! Zo te zien wonen jullie in een ontzettend mooi bos :). Heel wat anders dan ik in de stad hier haha! Nog gefeliciteerd met je verjaardag Caspara! Ben benieuwd wat voor onderzoek jullie precies doen (of dat heb ik gemist met lezen ;) ) maar het klinkt interessant! Die vogels zijn super mooi trouwens :D, gezien tijdens college haha!

Nog veel plezier daar en succes met het harde werken!

Groetjes uit Brazilië,

Jolein

• 18 November 2013 - 14:41

William:

Ha Tineke en Caspara,

Mooi verhaal; lekker avontuurlijk, toffe ervaringen opdoen. het klinkt allemaal erg gaaf. veel plezier en succes verder!

Gegroet

• 18 November 2013 - 17:11

Maria Harting:

Zo te lezen hebben jullie een geweldige tijd! Erg leuk om zo op de hoogte te blijven

• 18 November 2013 - 17:29

Isolde:

Fijn en leuk om weer een update te lezen en te zien ! Mooi huis hoor !
    Succes !

• 20 November 2013 - 14:18

Marieke ( BK) :

Hoi Tineke,

Wat klinkt het allemaal cool en avontuurlijk!!
    Zegen en veel plezier/geluk daar!

Groetjes, Marieke en de rest van je Bijbelkring

• 22 November 2013 - 13:46

Jootje:

Ha Tinusje en Caspara,

Ook al houd ik niet zo van 't buitenland en dingen word ik toch wel een beetje jaloers.
    Maar dat komt vast door jullie manier van schrijven :)
    Ik kan me voorstellen dat jullie het koude NL niet zo missen...
    Of heb je toch wel behoefte aan pepernoten en chocoladeletters?!

tralalala

[want hij had nog een lange reis voor de boeg]

• 25 November 2013 - 10:21

Hennie Mulder.:

Mooi verslag, krijg je beetje een idee wat jullie doen en beleven. Prachtige foto's. Groetjes. Hennie.