Vakantie!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van caspyentinky - WaarBenJij.nu Vakantie!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van caspyentinky - WaarBenJij.nu

Vakantie!!

Door: Tinky&Caspy

19 Januari 2014 | Australië, Melbourne

Groetjes uit Melbourne! We hebben het werk en dus het veldonderzoek achter ons gelaten en zijn heerlijk vakantie aan het houden. Woensdag 15 januari zijn we met ons autootje naar Perth gereden en dat ging heel goed. We hebben Nadia bij het vliegveld afgezet en zijn naar ons hotelletje gegaan. Het was hetzelfde hotel dat we hadden toen we terugkwamen in Nieuw Zeeland en het was heel fijn! Die woensdag hebben we niet veel meer gedaan, maar de volgende zijn we de stad in geweest en hebben zelfs wat geshopt! Later zijn we naar het kunstmuseum geweest en hebben gediscussieerd over de betekenis van een vierkant in een vierkant (square-ception). Vervolgens hebben we Harrisson Island bezocht waar we kangoeroes hebben geaaid. We zijn toen naar een restaurant gelopen wat niet meer bestond, dus hebben we maar pizza gehaald bij domino's (wat erg..).

Die dag daarna hadden we onze auto voor een magere $900 op internet gezet, en toen begonnen eindelijk de reacties binnen te komen. Uiteindelijk hadden we in de middag een familie die naar de auto kwam kijken, maar zij wilden maar $600 betalen. In de tussentijd zijn we naar de dierentuin in Perth geweest en hebben een boel (inheemse) dieren gezien. De volgende ochtend kwam nog iemand naar de auto kijken, en hij heeft hem gekocht voor $800, toen waren we er eindelijk vanaf! We pakten ons boeltje om naar het vliegveld te gaan. We kwamen toen in een spiksplinternieuwe terminal maar vermaakten ons prima want er was gratis WIFI!! Een paar uur later klommen we op een trappetje het vliegtuig in, en nog weer later waren we in Melbourne.

Dit was ongeveer middernacht, waardoor we een taxi namen naar het huis waar we verblijven. Via een oud-collega van de moeder van Caspy kunnen we hier nu 5 km van het centrum bij een heel aardig stel logeren. Vandaag zijn we op verkenningstocht geweest in de stad, waar we met enige moeite kwamen. In de bussen kan je geen kaartjes kopen maar heb je een chipkaart nodig, die hadden we niet en toen mochten we gratis mee van de buschauffeur, dat was lief! We hebben toen maar eerst een chipkaart gekocht in de stad, en daarna hebben we wat rondgewandeld. We zijn met de 'wereldberoemde' (volgens de anwb) tram een rondje door de stad gegaan en hebben het museum van Melbourne bezocht, op aanraden van de Keelys. Dit was ook nog weer bij een mooi parkje. En toen gingen we naar huis, hebben gegeten en nu zitten we MI4 te kijken. Morgen willen we naar Sea Life en zien we vast nog meer van de stad.
Overmorgen vertrekken we dan naar Cairns waar we onze minivan oppikken en dan begint een maand vol avontuur! We hebben geen idee of we nog wifi gaan hebben, dus misschien tot eerder, misschien tot in Sydney. See ya!

• 19 Januari 2014 - 13:59

Caroline:

Veel plezier!

• 20 Januari 2014 - 09:16

JoanneA:

Dat klinkt goed! Heel veel plezier nog, geniet er van :)

• 21 Januari 2014 - 13:49

Isolde H:

Wat een leuke fotos (en verhaal) weer meiden ! Veel plezier xx

• 22 Januari 2014 - 06:37

Tessa:

Wat leuk :)!!!! Heel veel plezier met jullie rondreis, heerlijk dat het werk nu allemaal klaar is. En om je te bedenken hoe koud en nat het is in Nederland terwijl wij lekker in de zomer zitten ;) Veel liefs uit ChCh!! xxx Tessa

• 27 Januari 2014 - 10:28

Irma Bunschoten:

Hallo Caspara en Tineke,

wat leuk dat jullie nu in Cairns zijn! het is een hele leuke stad, je zult je niet vervelen. Vergeet niet naar Cape Tribulation te gaan en daar een bushwalk te doen; een vlonderpad door de bush, heel gaaf!
    Ook een tocht over de Daintree River met allemaal krokodillen om je heen is heel spannend. Heel veel plezier en kijk uit voor de stingrays!

Groetjes,

Irma